Підсумки діяльності Nestlé в Україні за 2009 рік

Перейти до списку прес-релізівЛют 18, 2010

Компанія Nestlé, світовий лідер з виробництва продуктів харчування, підбила підсумки своєї діяльності в Україні за 2009 рік.

Загальний обсяг продажів компанії на українському ринку в 2009 році збільшився на 16,2% у порівнянні з 2008 роком і досяг 3,122 млрд. гривень. У 2009 році підприємства Nestlé в Україні (ТОВ «Нестле Україна», ВАТ «Волиньхолдінг» і ЗАТ «Світоч») виплатили до державного бюджету 206 млн. грн. податків.

Незважаючи на складну економічну ситуацію, у 2009 році Nestlé вдалося зберегти сильні позиції у всіх представлених в Україні категоріях: кава та напої, кондитерські вироби, кулінарія, дитяче та спеціальне харчування, готові сніданки, корми для домашніх тварин, морозиво. Компанією також було реалізовано кілька масштабних інвестиційних проектів, спрямованих на подальший розвиток бізнесу в Україні.

У сегменті кулінарії (ТМ «Торчин») обсяг продажів склав 878 млн. грн. Компанія зберігає абсолютне лідерство в категорії холодних соусів. Частка ринку кетчупів «Торчин» склала 61,6%, майонезу - 24,3%, гірчиці - 47%, соусів - 50%. Частка Nestlé у сегменті приправ універсальних склала 38% у грошовому еквіваленті.

Найважливішим досягненням компанії в 2009 році стало успішне завершення будівництва заводу з виробництва продуктів харчування в с. Смолигів Волинської області та введення в експлуатацію першої черги нового підприємства. У грудні 2009 р. розпочав роботу дистрибуційний центр зі зберігання готової продукції загальною площею 14 тис. м². У 2010 році компанія має намір продовжити роботи на об'єкті і підготуватися до запуску другої черги заводу.

Не менш успішним став 2009 рік для сегмента кави та напоїв: обсяг продажів перевищив 1,021 млрд. гривень, що на 34% більше порівняно з 2008 роком. Загальна частка Nescafé на українському ринку розчинної кави склала 24,7% у грошовому еквіваленті. Nescafé Classic є лідером у сегменті середньої цінової категорії, частка ринку становить 49,3%. Частка ринку преміальних сортів кави – серії Nescafé Collection – склала 31,6% із зростанням у 10%.

Наприкінці 2009 року на Львівській фабриці «Світоч» була введена в експлуатацію нова лінія з виробництва кавових стіків Nescafé 3в1. Інвестиції Nestlé в цей проект склали понад 20 млн. гривень. Завдяки запуску нової лінії на львівській фабриці, компанія планує повністю відмовитися від імпорту стіків і максимально оптимізувати свої витрати, перейшовши на використання деяких видів сировини та упаковки від українських постачальників.

У 2009 році був розширений асортимент кондитерських виробів, представлених торговими марками Nestlé і «Світоч». Компанією було реалізовано кондитерської продукції на суму 591 млн. грн., що на 14% більше у порівнянні з 2008 роком. Загальна частка ринку упакованого шоколаду («Світоч», Nestlé) склала 11,7%. Частка шоколадних плиток («Світоч», Nestlé) – 12%, а шоколадних батончиків (ТМ Nuts, KitKat, Lion, Nesquik) – 20,4%.

У минулому році успішно завершився проект з ребрендингу ТМ «Світоч». Зміни торкнулися стратегічного позиціонування торговельної марки, що в повній мірі відображено у новій концепції – «Покоління майстерності. Покоління любові». Наприкінці листопада в ефір вийшов новий рекламний ролик. Асортимент бренду поповнився цілою низкою нових продуктів, серед яких «Молочний шоколад чорничний йогурт», вагові цукерки «Високий замок», «Шерi», коробка з ваговими цукерками «Зоряне асорті», коробки «Світоч Exclusive» та «Палітра Асорті». Також були вдосконалені рецептури популярних вагових цукерок «Мак», «Карпати» і «Спарта». Упаковка всієї продукції ТМ «Світоч» стала більш преміальною.

Обсяг продажів підрозділу Nestlé Professional, постачальника комплексних рішень в сегменті харчування «поза домом» (для кетерінгу та офісів), склав 123 млн. грн., із зростанням в 23% у грошовому еквіваленті. У минулому році був успішно виведений на ринок новий продукт – зернова кава Buondi, обсяг продажів якого склав 11 млн. грн. Nestlé продовжує утримувати впевнене лідерство в сегменті вендінгового обладнання. У минулому році кількість автоматів в Україні склала близько 17 тисяч, обсяг продажів досяг 91 млн. грн.

Nestlé Professional впевнено розширює присутність своєї продукції на українському ринку. Так, у 2009 році був укладений довгостроковий договір зі стадіоном «Донбас Арена» на встановлення кавових автоматів MILANO, SPINEL та ASTORIA GLORIA. Загалом на території стадіону планується встановити близько 120 кавових автоматів. Також Nestlé Professional уклала договір зі стадіоном «Металіст» (м. Харків) на установку 60 кавових автоматів.

Обсяг продажів дитячого та спеціального харчування Nestlé в Україні склав 142 млн. грн., продемонструвавши 17% зростання.

У 2009 році компанія продовжувала активну маркетингову підтримку своїх брендів. У вересні на українських телеканалах з'явився рекламний ролик нових сумішей NAN2 і NAN3, у виробництві якого брали участь фахівці відділів дитячого харчування Nestlé в Росії та Україні. Цей ролик транслюється в кількох країнах Європи.

Обсяг продажів готових сніданків перевищив 100 млн. грн.

Стабільне зростання спостерігалося також у сегменті кормів для домашніх тварин (ТМ Purina, Friskies, Gourmet) і склало 34%. Обсяги продажів у супер-преміальному сегменті виросли на 19%, головним чином за рахунок зміцнення позиції бренду Gourmet на ринку кормів для тварин.

Одним з головних стратегічних напрямків діяльності Nestlé в Україні залишається зміцнення позиції лідера в сфері раціонального харчування і здорового способу життя (Nutrition, Health & Wellness), а також позицій Nestlé як соціально-відповідальної компанії.

У 2009 році компанія представила новий соціальний проект «Абетка харчування» для дітей першого-другого класів. У вересні минулого року курс «Абетка харчування» був включений в програму 25 українських шкіл. Планується, що надалі новий навчальний курс має бути трансформовано в окрему дисципліну в рамках загальної системи початкової середньої освіти. Проект «Абетка харчування» – ще один крок Nestlé на шляху підвищення рівня обізнаності та розуміння принципів раціонального та здорового харчування серед споживачів і суспільства в цілому.

У рамках бізнес-ініціативи «Створення спільних цінностей» (Creating Shared Value), спрямованої на вирішення глобальних економічних і соціальних проблем, компанія продовжила успішну реалізацію програми «Господар». Програма передбачає поступове зниження кількості імпортованої сировини для виробництва продукції компанії і розвиток місцевих постачальників.