Підсумки діяльності Nestlé в Україні за 2012 рік

Перейти до списку прес-релізівЛют 14, 2013

Швейцарська компанія Nestlé S.А., світовий лідер в галузі раціонального харчування і здорового способу життя, визнаний світовий лідер з виробництва продуктів харчування і напоїв, підвела підсумки діяльності в Україні за 2012 рік.

Загальний об'єм продажів Nestlé на українському ринку в 2012 році склав 4,89 млрд. грн. (+ 5,4 %). Інвестиції в модернізацію і розширення виробництва на фабриках групи в Україні склали близько 235 млн. грн.

Підприємствами Nestlé в Україні до бюджетів всіх рівнів сплачено 457 млн. грн. податків і зборів.

Яна Міхайлова, генеральний директор Nestlé в Україні: «У 2012 році компанії вдалося збільшити частку ринку в багатьох сегментах, а значить – все більше українських споживачів обирають якісну, смачну і корисну продукцію Nestlé. У 2012 році ми запропонували українським споживачам інноваційні продукти, що дійсно задовольнило очікування. Саме це дозволило зміцнити лідерські позиції і продовжити зростання. У 2013 році ми очікуємо прискорення зростання за рахунок зміцнення позицій наших провідних брендів на ринку і продовження політики виведення нових продуктів».

У 2012 році Nestlé в Україні продемонструвала зростання практично у всіх категоріях і стала лідером щодо пропозиції нових продуктів, які максимально задовольняють потреби ринку. У другій половині року значно виросли продажі кондитерських виробів і готових сніданків. Особливо успішним був рік для нашої компанії в категоріях дитячого харчування, кормів для домашніх тварин.

Об'єм продажів в напоях і кулінарії – бренди Nescafe, Торчин і Мівіна - випередили зростання ринку, перш за все, завдяки інноваціям.

Кулінарія

Незважаючи на певне загальне зниження попиту, в сегменті холодних соусів (майонез, кетчуп, гірчиця, готові соуси) бренд «Торчин» зберігає впевнене лідерство на ринку України, знову збільшивши свою частку ринку. Це стало можливим завдяки впровадженню стратегічних інновацій і реновацій, що відповідають сучасним кулінарним тенденціям, привабливому для ринку співвідношенню ціна-якість і ефективній комунікації із споживачами. У 2012 році на ринок успішно виведена нова категорія продуктів – маринади «Торчин» для різних видів м'яса.

У категорії продуктів швидкого приготування бренд «Мівіна» продовжує утримувати беззаперечне лідерство.

Кава і напої

Продукти компанії Nestlé продовжують займати упевнені позиції. Зростання відмічене в категоріях кава-мікси (NESCAFÉ «3 в 1»), продукти средньоцінового (NESCAFÉ Classic) і суперпреміального сегментів. Це є кращим підтвердженням незмінно високої якості розчинної кави NESCAFÉ.

У 2012 році на львівській фабриці «Світоч» введені в експлуатацію дві нові пакувальні лінії кави, що дозволило розширити асортимент і запропонувати українським покупцям нові доступні за ціною упаковки NESCAFÉ. Інвестиції в нові виробничі лінії з пакування кави склали більше 23 млн. грн.

Кондитерські вироби

Минулого року одна із найстаріших українських торгівельних марок - «Світоч» - відсвяткувала подвійний ювілей - 130-річчя заснування шоколадного виробництва у Львові та 50-річчя бренду «Світоч». У 2012 році інвестиції в кондитерське виробництво львівської фабрики склали близько 130 млн.грн. Збільшено потужності існуючого устаткування, введено в експлуатацію нові лінії з виробництва батончиків LION, завдяки чому значно збільшаться обсяги виробництва. У жовтні 2012 року на новому устаткуванні розпочато виробництво нових цукерок «Трюфаро» з двома видами начинки. Збільшені потужності з виготовлення начинок, встановлено сучасну лінію з виробництва купольних цукерок «Зоряне сяйво», що дозволяє збільшити випуск цієї продукції на 2,7 тис. тонн на рік.

«Свтіоч» продовжує стратегію, спрямовану на інновації і реновації: минулого року поновлено виробництво шоколадно-вафельних цукерок «Гуллівер», українським споживачам запропоновані смачні новинки – вафлі «Артек» в нових смакових варіаціях «Пломбір» і «Шоколад», а також шоколадні плитки з начинкою.

Об'єм продажів кондитерських виробів Nestlé в Україні у 2012 році склав 850 млн. грн.

Nestlé Professional (споживання поза домом)

Підрозділ Nestlé Professional, що пропонує комплексні рішення для ресторанів, кафе, готелів і інших каналів споживання поза домом, в 2012 році показало зростання продажів на 18,3 %.

Кількість кавових автоматів Nestlé, що діють в Україні, становить більше 18 тисяч, що забезпечує компанії беззаперечне лідерство на ринку споживання кави поза домом. Під час проведення ЄВРО-2012 кава NESCAFÉ була представлена в ресторанах всіх офіційних стадіонів чемпіонату.

Компанія Nestlé завжди чітко орієнтована на потреби ринку і вчасно реагує на нові виклики і запити. У 2012 році Nestlé Professional успішно вивела на ринок нові кавові продукти «NESCAFÉ Milano» і «NESCAFÉ Alegria». Найбільше зростання відзначається у преміальному зерновому сегменті - каві BUONDI.

У 2012 році партнерам були запропоновані нові рішення Nestlé Professional, зокрема, щодо приготування десертного меню і кулінарії в закладах громадського харчування.

Дитяче і спеціальне харчування

Nestlé - лідер ринку дитячого харчування України з часткою 24,6%.

Продукти Nestlé - лідери в сегменті молочних сумішей для дітей, старших одного року. Все більше українських мам віддають перевагу пюре і сокам торгівельних марок Nestlé і Gerber.

Один з ключових пріоритетів компанії - висока якість продукції і забезпечення здорового зростання дітей з моменту народження. У 2013 році Nestlé, визнаний лідер інновацій в галузі продуктів харчування, виводить на ринок молочну суміш для вагітних і матерів, що годують «Мама і Я» - продукт, який не має на сьогоднішній день аналогів в Україні.

Готові сніданки

Завдяки значному збільшенню об'єму продажів готових сніданків Nesquik і Fitness зростання продажів в цій категорії склало 16%.

Nestlé Fitness - бренд номер один на ринку готових сніданків - завдяки розширенню асортименту зміцнив свої позиції і отримав найвищу оцінку споживачів за останні три роки. Лідируючу позицію в своєму сегменті також займають готові сніданки для дітей Nesquik. Нова упаковка дала можливість знизити вартість продукту для споживачів і зробити шоколадні сніданки доступнішими.

Корми для домашніх тварин

2012 року Nestlé Purina показала значні темпи зростання і продовжує покращувати свої позиції на українському ринку. Частка ринку Nestlé Purina у 2012 році склала 21,5%. Стабільне зростання продажів демонструють бренди Gourmet, Purina ONE і Friskies. Так, Purina ONE показав найвище зростання в категорії – 69% в порівнянні з 2011 роком.

Кожну секунду 2012 року в Україні продавалася одна упаковка корму Friskies.

Створення спільних цінностей

Головною метою Nestlé є турбота про споживачів – Nestlé пропонує якісні, корисні і смачні продукти харчування і напої, таким чином заохочуючи людей вести здоровий спосіб життя. Програма «Створення спільних цінностей» (Creating Shared Value) – ініціатива, спрямована на вирішення глобальних соціальних і економічних проблем. В рамках цієї ініціативи визначені такі пріоритетні напрями, як раціональне харчування і здоровий спосіб життя (Nutrition, Health & Wellness), розвиток сільської інфраструктури і питання ефективного використання води.

Nestlé Healthy Kids - глобальна програма, що є прикладом реалізації корпоративної ініціативи «Створення спільних цінностей». На початку 2012 року Nestlé S.А. уклала договір про генеральне спонсорство проекту «IAAF Kid’s Athletics» Міжнародної асоціації легкоатлетичних федерацій (International Association of Athletics Federations ІAAF). У січні минулого року в Донецьку Федерація легкої атлетики України разом з Nestlé в Україні провели перший учбовий семінар для вчителів і інструкторів з фізичного виховання з 24 областей України. Тренери, які пройшли курс «Kids Athletics» вже як сертифіковані інструктори допомагають вчителям молодших класів і фізичної культури українських середніх шкіл. Дана програма направлена на виховання правильних звичок і ведення активного способу життя дітьми 8-12 років.

Розроблена за ініціативою Nestlé в Україні програма «Абетка харчування» – навчальний курс для учнів 1-4 класів – стала частиною курсу «Основи здоров'я» для середніх шкіл. Головною метою програми є навчити дітей принципам правильного харчування і виховати звичку дотримуватися цих принципів в повсякденному житті. У довгостроковій перспективі програма спрямована на формування особистої потреби слідувати здоровому способу життя: правильно харчуватися, зберігаючи баланс фізичного і психологічного здоров'я.

В рамках програми розроблені інноваційні навчальні посібники для учнів і методичні матеріали для вчителів. Проведено більше 25 семінарів для вчителів на національному і регіональному рівнях. В програмі взяли участь 75 тисяч учнів початкових шкіл в 18 областях України. Більше трьох тисяч українських вчителів початкової школи постійно використовують матеріали програми в учбовому процесі. Програма отримала високу оцінку науково-методичного радника з питань освіти Інституту інноваційних технологій і освіти МОН України.

Програма також користується популярністю серед українських вчителів і методистів. На їхні чисельні прохання в Інтернеті був створений сайт abetka-healthykids.com.ua, що містить у вільному доступі всі необхідні матеріали і посібники для учнів і вчителів. Завдяки інтерактивним компонентам сайт також є точкою обміну досвідом серед вчителів. У 2013 році планується відкриття спеціальної сторінки сайту з освітніми матеріалами та порадами для батьків.

В Україні успішно реалізується програма «Господар», направлена на розвиток місцевих постачальників сировини. Основним завданням програми є поступове зниження кількості імпортної сировини і пакувальних матеріалів для виробничих потужностей Nestlé в Україні. Доля української сировини і пакувальних матеріалів, що використовується фабриками компанії у Львові («Світоч»), на Волині («Волиньхолдінг») та у Харкові («Техноком») складає 70%. На сьогодні імпортується лише 30% сировини для виробництва на підприємствах компанії в Україні.